
Milli Eğitim Bakanlığı, lise eğitimini ilişkin yeni düzenlemeyi gündemine aldı. Sabah gazetesinde yer alan habere göre, 4+4+4 şeklindeki 12 yıllık zorunlu eğitimin lise 3 ve 4’üncü sınıf zorunlu eğitimine daha esnek bir model getirmek için çalışmalara başlandığı öğrenildi. Düzenleme ile eğitimi şekillendiren ve baskılayan merkezi sınavların etkisinin azaltılması hedefleniyor.
MASADA 3 MODEL VAR
MEB’in masasında 3 modelin olduğu öne sürüldü:
3+1 MODELİ: Lise eğitiminin 3+1 olması. 12’nci sınıfın üniversite sınavına hazırlık yılı olarak yapılandırılması, lise eğitiminin 3 yıla düşürülmesi.
2+2 MODELİ: Bu modelde, 10’uncu sınıfı yani ilk 2 yılı bitiren öğrencilere lise diploması verilecek, akademik anlamda ilerlemek isteyenler lise eğitimine devam edecek ve 2 yıl daha eğitim alacak.
YAŞ MODELİ: Lise eğitiminde zorunlu eğitimini yaş temelli olarak yapılandırılması da öneriler arasında yer alıyor. Burada 16 yaşını bitirenlerin zorunlu eğitimden çıkarılması öneriliyor. Diğer bir öneri ise lise eğitiminin bütünüyle zorunluluktan çıkarılması.
Lise eğitimiyle ilgili çalışmaların Kabine Toplantısı’nda ele alınması bekleniyor.
Bu habere emoji ile tepki ver![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Haber Kaynak : SOZCU.COM.TR
“Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır.”
GÜNDEM
18 Haziran 2026SPOR
18 Haziran 2026GÜNDEM
18 Haziran 2026SPOR
18 Haziran 2026SPOR
18 Haziran 2026GÜNDEM
18 Haziran 2026GÜNDEM
18 Haziran 2026
2
Bodrum’un tarihi yel değirmenleri yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya
609 kez okundu
3
TTB-SES’ten çarpıcı deprem raporu
393 kez okundu
4
Ekrem İmamoğlu’nun ‘Bilirkişi’ davasında iddianame kabul edildi
342 kez okundu
5
Datahost İle Güvenilir Sunucu Hizmetleri
330 kez okundu